امتیاز بده، صدات مهمه!

شستشوی فرش دستباف در منزل

یکی از موارد اجتناب ناپذیر در منزل، آلوده و کثیف شدن فرش ها در منزل است. این مسئله خصوصا زمانی که کودک در منزل حضور داشته باشد، به امری بدیهی تبدیل می‌شود. این کثیفی زیبایی و جلوه ماندگار آن را از بین می‌برد. از همین رو شستشوی فرش خصوصا فرش دستباف امری ضروری به حساب می آید. اما باید بدانید که شستشوی فرش دستباف در منزل نیاز به رعایت اصول و قواعد خاصی دارد که تمامی افراد نسبت به آن آگاه نیستند.

درواقع رعایت این اصول و قواعد کمک می کند تا کیفیت اولیه فرش شما حتی پس از شستن نیز محفوظ باقی بماند. همچنین نه تنها طول عمر آن کاهش نیابد، بلکه خصوصیات ظاهری و ساختاری آن دستخوش هیچگونه تغییری نشود.

اما سوال اصلی اینجاست, این اصول و قواعدی که تا این اندازه پراهمیت است، کدام‌اند؟

در ادامه این محتوا با ما همراه باشید، توضیحاتی خدمت شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اصول شستشوی فرش دستباف

اصول شستشوی فرش دستباف در منزل

باید بدانید که اصول و قواعد این نوع شستشوی آن هم در منزل، از قبل از شستشو آغاز می‌شود:

 

*غبارگیری معمولی:

در این روش برای اینکه گرد و خاک موجود بر روی فرش از بین برود آن را می‌تکانند و سپس با استفاده از یک چوب بر پشت قالی می‌کوبند. ضربات چوب نباید به اندازه ای محکم باشد که بافت آن را دچار آسیب کند. اگر فرش شما کهنه است باید قبل از هرگونه شستشو و یا غبارگیری آن را رفو کنید.

پس از این مرحله با کمک جارویی چوبی، به گونه ای باید جارو شود که تار و پود آن گسیخته نشود و هیچگونه لطمه ای به بافت آن وارد نشود.

این مسئله را باید به خاطر داشته باشید که هیچگاه زمانی که فرش بر روی زمین قرار دارد اقدام به کوبیدن آن نکنید. هرچند که امروزه با استفاده از جاروبرقی این مرحله صورت میگیرد اما با اینحال نمیتواند به اندازه غبارگیری معمولی نتیجه بخش باشد.

تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که انجام این کار را به اشخاصی متخصص در این زمینه بسپارید؟

 

*شستشوی فرش با آب سرد

شستشوی فرش با آب در دمای معمولی بسیار حائز اهمیت است. زیرا آب گرم منجر به از بین رفتن رنگ فرش و ثابت ماندن آن در قسمت های روشن فرش می شود. و مسئله دیگر اینجاست که این رنگبرداری بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود. همچنین از کیفیت فرش کاسته می شود .

 متخصصان این حوزه به راحتی میدانند که آب در چه دمایی مناسب بوده و بدون هیچگونه آسیبی فرش دستباف شما را با همان کیفیت شستشو نماید.

 

*از شوینده مناسب استفاده کنید

فرش دستباف زیبایی منحصر به فرد و خاصی دارد. همچنین هرچند تار و پود آن با کیفیت است اما بسیار حساس می باشد. از همین رو بهره گیری از شوینده ای مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. معمولا گفته می شود بهره گیری از شامپوی فرش برای شستشوی فرش دستباف گزینه مناسب تری به حساب می آید و برای زدودن چربی از روی فرش نیز بهتر است. در این راستا میتوانید از مایع ظرفشویی یا پودر صابون حل شده نیز کمک بگیرید. اما به هیچ عنوان به سراغ مواد قلیایی برای شستشو نروید.

در این راستا میتوانید از متخصصان فعال در این حوزه کمک بگیرید. زیرا آنها به واسطه انجام مداوم این کار از بهترین شوینده ها استفاده می کنند و از اطلاعات کاملی در این زمینه برخوردارند.

 

*خواب فرش را مرتب کنید

تاکنون به این فکر کرده بودید اگر خواب فرش را مرتب کنید میتوانید در خشک شدن سریع تر آن نیز تاثیر داشته باشد؟ درواقع انجام این کار باعث می شود تا فرش شما زیبا، شکیل تر و تمیزتر دیده شود. با کمک جاروی چوبی یا برس میتوانید این کار انجام دهید. هیچگاه برای خشک کردن فرش به سراغ جاروبرقی نروید زیرا به صورت رفت و برگشت بوده و نه تنها خواب آن را برهم میزند بلکه از زیبایی فرش می کاهد.

شستشوی فرش دستباف

 قیمت شستشوی فرش دستباف در قالیشویی

در این مقاله شرح دادیم که شستشوی فرش دستباف آن هم در منزل باید براساس اصول و قواعد خاصی صورت گیرد. حتی این قواعد را برای شما شرح دادیم. اما مسئله اینجاست اگر انجام این کار به اشخاصی حاذق، باتجربه و کاردان سپرده شود، خیال شما از بابت تمامی اتفاقات ناگوار راحت خواهد بود.

معمولا فرش های دستباف به واسه اهمیت و پیشینه ای که پشت آنها نهفته ، برای خانواده ها پراهمیت و ارزشمند است. از همین رو این کار میتواند کمک شایانی برای دراختیار داشتن هر چه بهتر فرش دستباف به حساب آید. اما قیمت شستشوی فرش دستباف در منزل چگونه حساب می شود؟ باید بگوییم که قیمت شستشو به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای اینکه نسبت به این موارد آگاه شوید کافیست به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان ما اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

همچنین میتوانید نظرات خود را کامنت بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *