شستشوی فرش شگی

امتیاز بده، صدات مهمه!

فرش شگی یا همان فرش پرز بلند، به عنوان عنصری در طراحی مدرن خانه‌ها در دهه شصت میلادی بین عموم مردم به محبوبیت زیادی رسید. این فرش‌ها که خواستگاه آنها به قصر‌های مجلل یونان باستان باز‌می‌گردد در طراحی خانه‌های داخلی امروزه نیز، به خوبی با این خانه‌ها و عناصر طراحی مدرن به کار گرفته شده در آنها همخوانی دارد. فرش شگی با وجود پرز‌های بلند و نرمی که دارد می‌تواند به راحتی کثیف شود و به همین دلیل مراقبت کردن و شستشوی فرش پرز بلند اهمیت بالایی دارد. از طرفی دیگر تمیز کردن و شستشوی فرش پرز بلند به نسبت دیگر فرش ها متفاوت است و به حساسیت بیشتری احتیاج دارد. در این مقاله تلاش ما این است که نکاتی را درباره چگونگی شستشوی فرش شگی در منزل یا شستشوی فرش پرز بلند در قالیشویی و شیوه نگهداری از آن را با شما در میان بگذاریم تا در بتوانید از فرش‌های گرانبهای خود بهتر نگهداری کرده و عمر مفید آنها را افزایش دهید.

فرش پرز بلند چیست؟

شگی یا shaggy یک واژه لاتین به معنی پشمالو و موبلند است. به فرش‌هایی که پرز‌های آنها به نسبت فرش‌های معمولی بلندتر است شگی یا همان پرز بلند می‌گویند. این فرش‌ها از الیاف پلی‌استر، آکریلیک و همچنین پلی پروپیلن ساخته می‌شوند. در بعضی از مدل ها ممکن است از پشم به عنوان ماده اولیه استفاده شود. این فرش ها گزینه محبوب دکوراسیون های فانتزی، مدرن و امروزی به کار می‌رود. فرش پرز بلند به دلیل الیاف کمتری که در ساختار و بافت آن استفاده شده وزن کمتری به نسبت دیگر فرش‌ها دارد.

نگهداری کردن از فرش پرز بلندشستشوی فرش پرزبلند

فرش پرز بلند به دلیل ساختاری که دارد امکان محبوس شدن گرد و خاک و دیگر ذرات ریز معلق در هوا را در بین پرز‌های بلند خود دارد. به همین دلیل رسیدگی به نظافت آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در صورت ایجاد لکه نوشیدنی مثل قهوه یا چای یا هر نوع آلودگی دیگر باید از نفوذ بیشتر آلودگی به پرز‌های فرش جلوگیری کرد به گونه‌ای که به بافت فرش نیز آسیبی وارد نشود. می‌توان این فرش ها را در خانه شست هرچند چندان کار ساده‌ی نخواهد بود اما در ادامه به این روش ها خواهیم پرداخت یا اینکه می‌توانید فرش خود را به یک قالیشویی مطمئن بسپارید.

روش های صحیح شستشوی فرش پرز بلند

برای شستشوی فرش پرز بلند دو راه حل وجود دارد. یا شستشو در خانه و یا شستشو در قالیشویی. در آغاز به سراغ روش‌های شستشوی فرش پرز بلند در منزل می‌رویم. روش های مختلفی برای شستشوی فرش شگی وجود دارد ولی اولویت اول در همه آن روش ها، غبارگیری و خروج گرد و غبار از پرز های فرش است. در ادامه با جزئیات بیشری به این روش ها می‌پردازیم.

جاروکشی فرش

فرش های پرز‌بلند حساسیت های مخصوص به خودشان را دارند، از جمله اینکه هرگز نباید این فرش ها را از سمت پرز‌ها جارو بکشید، زیرا این کار به بافت فرش شما آسیب وارد می‌کند. در روش صحیح برای جارو کشی فرش شگی باید فرش را به پشت برگردانده به شکلی که پرز‌های فرش رو به زمین قرار بگیرند. سپس جارو را بر روی یک خط مستقیم به آرامی در عرض فرش به جلو و عقب حرکت می‌دهیم. در این حالت، مکش جارو بخش زیادی از گرد و غبار را از داخل فرش خارج می‌کند و همزمان با حرکت برس جارو، با وارد کردن ضربه های آرام، باقی آشغال های بین پرز ها تخلیه می‌شوند.

غبارگیری فرش پرز بلند

اگر اندازه فرش پرز بلندی که در خانه استفاده می‌کنید به اندازه کافی کوچک است، می‌توانید هفته‌ای یکبار آن را در هوای آزاد تکان دهید. این فرش ها به دلیل پرز های بلندی که دارند به راحتی آلودگی را به خود جذب می‌کنند و یک یا دو بار تکان دادن آن‌ها در هفته می‌تواند عمر مفید‌ آن ها را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. در جهت شستن فرش های پرز بلند نیز ابتدا باید به غبارگیری آنها پرداخت.
برای اینکار هم باید فرش را در فضای آزاد بر روی ارتفاعی آویزان کرد و با دست یا چوب به آن ضربه وارد کرد تا گرد و غبار از آن تکانده شود. اگرچه این روش در خانه‌های امروزی و آپارتمان‌ها می‌تواند سخت باشد، ولی برای شستشوی فرش غبارگیری فرش امری ضروری است.

شستشوی فرش پرز بلند با آب ولرم

یکی از اشتباهاتی که منجر به کاهش عمر فرش و آسیب به بافت آن می‌شود، استفاده از آب داغ در هنگام شستشوی فرش پرز بلند است. از آنجای که بافت فرش شگی از الیاف مصنوعی تهیه شده استفاده از آب داغ باعث آسیب دیدن و کوتاه شدن الیاف فرش می‌شود. در هنگام شستشوی این فرش ها بهترین گزینه استفاده از آب ولرم است. برای اینکار آب را به وسیله یک پارچه تمیز و با وارد کردن ضربات آهسته و متداوم به لکه روی فرش می‌زنیم و تمیز می‌کنیم.

از بین بردن لکه ها

گاهی اوقات لکه موجود بر روی فرش با استفاده از آب ولرم به تنهایی از بین نمی‌رود. در این حالت می‌توان محلول رقیقی از سرکه و آب ولرم تهیه کرد و با استفاده از پارچه تمیز آن را روی فرش کشید. اگر بعد از انجام این کار هم موفق به از بین بردن لکه نشدید، پیشنهاد ما به شما رجوع کردن به یک قالیشویی معتبر است.

شستشوی فرش پرز بلند در قالیشویی

شستشوی فرش پرز بلند کار چندان ساده‌ای نیست و از طرفی وقت، حوصله و فضای کافی احتیاج دارد که در شیوه زندگی اکثر شهروندان امروزه این شرایط در دسترس نیست. در چنین شرایطی بهترین انتخاب سپردن وظیفه شستشوی فرش‌ها به یک قالیشویی معتبر است. قالیشویی فارسی یکی از با تجربه ترین و معتبر ترین مجموعه‌های قالیشویی تهران است. مجموعه فارسی با ۳۰ سال تجربه گرانبها در ارائه خدمات به مشتریان همواره در تلاش برای جلب رضایت مشتری‌های عزیز خود بوده که از جمله این خدمات شستشوی فرش پرز بلند با بهترین کیفیت زیر نظر کارشناسان و کادر مجرب است. اگر مراحل شستشوی فرش شگی در خانه را انجام داده‌اید و هنوز موفق به تمیز کردن آن نشدید و یا وقت و فضای کافی برای انجام آن ندارید، پیشنهاد ما به شما تماس و مشاوره رایگان با متخصصین قالیشویی فارسی است. در ادامه به نکاتی برای شستشوی فرش‌ شگی در قالیشویی اشاره می‌کنیم که در انتخاب خدمات مناسب، به شما کمک کند.

استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا

در یک قالیشویی خوب شستشوی انواع مختلف فرش ها متناسب با الیاف و بافت آنها انجام می‌شود. در صورت استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت یا نامناسب احتما آسیب وارد شدن به بافت و رنگ فرش بالا می‌رود. یک قالیشویی معتبر با استفاده از کارشناسان مناسب الیاف فرش‌ها را بررسی کرده و مواد شوینده متناسب با همان فرش را استفاده می‌کند.

استفاده از گرمخانه گازی

در گذشته که به شیوه سنتی فرش‌ها شسته می‌شدند اکثر افراد باید در فاصله بین اسفند تا اواخر تابستان اقدام به شستشوی فرش می‌کردند که فرش به اندازه کافی برای خشک شدن آفتاب در اختیار داشته باشد. زیرا اگر به طور کامل رطوبت از فرش جدا نشود می‌تواند به به آن آسیب مخربی وارد کند و نور و گرمای خورشید در این پروسه مهره‌ای حیاتی محسوب می‌شد. با صنعتی شدن و افزایش بهره‌ وری صنایع قالیشویی، مجموعه های قالیشویی شروع به استفاده از گرمخانه برای رطوبت زدایی کامل فرش‌ها کردند که سرعت عمل و کیفیت شستشوی فرش‌ها را به طور چشمگیر افزایش داد. در اختیار داشتن گرمخانه گازی به معنی امکان شستشوی فرش بیشتر در زمان کمتر و در نتیجه رضایت بیشتر مشتری می‌شود.

استفاده از دستگاه های اتوماتیکشستشوی فرش پرزبلند

یک قالیشویی خوب باید مجهز به دستگاه‌های تمام اتوماتیک باشد. در شستشوی اتوماتیک فرش‌ها و بدون دخالت دست، دقت و حساسیت شستشو بالا تر است و این امر امکان آسیب وارد کردن به فرش را از بین می‌برد. در دستگاه های اتوماتیک فرچه‌های شستشو توسط سنسور های هوشمند و حساس دستگاه، متناسب با اندازه و حجم پرزها تنظیم می‌شوند تا تمام آلودگی‌ها را بدون کوچک ترین آسیبی به فرش از آن بزدایند.

ارائه خدمات با قیمت مناسب

قالیشویی ها هزینه شستشوی فرش شما را در قالیشویی ها با معیار مترمربع محاسبه می‌کنند. به طور معمول هر شش ماه یکبار مرجعی به نام اتحادیه قالیشویان یک قیمت رسمی و مصوب برای شستشوی فرش به قالیشویان مجاز اعلام می‌نماید که همگی این مجموعه‌ها موظف به رعایت آن هستند. البته در شرایطی مانند شستشوی فرش قیمتی و اعلا، موردی مانند قیمت توافقی نیز وجود دارد که بسته به خدمات مورد نیاز فرش قیمت تمام شده خدمات می‌تواند متفاوت باشد. یک قالیشویی معتبر که عضو رسمی اتحادیه قالیشویان باشد در صورت نیاز به قیمت گذاری خارج از معیار اتحادیه، به مشتری اطلاع داده و قیمت توافقی و مناسب وضع می‌کند.

حمل و نقل و تحویل فرش

خدمات قالیشویی ها در مسیر جلب رضایت مشتری‌ها از زمان تحویل گرفتن فرش تا زمان تحویل دادن فرش، در همه مراحل دارای اهمیت زیادی است. قالیشویی معتبر برای تحویل گرفتن فرش‌ها، به یک سیستم سفارش گیری کارآمد و ارائه مشاوره حرفه‌ای به مشتریان احتیاج دارد. تحویل گرفتن در اسرع وقت بعد از ثبت سفارش انجام می‌گردد و فرش ها در ۴۸ ساعت لول شده و کاور کشی شده تحویل مشتری داده می‌شوند.

اعتبار

در درجه اول بهترین راه فهمیدن کیفیت یک مجموعه سنجیدن میزان اعتبار آن در میان مشتریان است.
یک مجموعه قالیشویی کسب اعتبار خود را از طریق تداوم در ارائه خدمات با کیفیت بالا در جهت جلب رضایت مشتری می‌بیند. تجربه و قدمت بیشتر یک قالیشویی نشان از اعتماد و اعتبار آن دارد. برای همین قالیشویی‌هایی که عضو رسمی اتحادیه هستند و تجربه زیادی دارند گزینه‌های بهتری برای انتخاب هستند.

قالیشویی فارسی

مجموعه قالیشویی فارسی با بیشتر از ۳۰ سال ارائه خدمات به مشتریان عزیز، همواره در پی ارتقا کیفی خدماتی که ارائه می‌دهد بوده. این مجموعه یکی از اعضای رسمی و با سابقه اتحادیه قالیشویان می‌باشد که با در اختیار داشتن کارخانه اختصاصی با دستگاه‌های اتوماتیک، گرمخانه گازی و سیستم سفارش گیری ۲۴ ساعته و تحویل‌ دهی سریع و حرفه‌ای سفارشات در تمام مناطق تهران سوابق درخشانی در ارائه خدمات به مشتریان عزیز دارد. پتانسیل بالای این مجموعه عظیم با بیش از ۳۰۰۰ متر زیربنای کارخانه قالیشویی، آمادگی مجموعه را برای همکاری با ارگان‌های مختلف در پی داشته.
این مجموعه با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و کارشناسان ماهر با استفاده از بهترین مواد شوینده متناسب با فرش، اقدام به شستشوی فرش پرز بلند می‌کنند که این مجموعه را به انتخابی مطمئن برای در اختیار گذاشتن فرش شما تبدیل می‌کند.
این مجموعه علاوه بر شستشوی فرش پرز بلند خدمات ویژه دیگری را نیز ارائه می‌کند که در ادامه آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

شستشوی فرش دستباف

فرش دستباف از حساسیت بالایی برخوردار است و نیازمند برخورد با دقت و حساسیت بیشتری در هنگام ‌شستشوی فرش می‌باشد. قالیشویی فارسی با استفاده از نیرو‌های با تجربه با روش های متناسب برای شستشوی فرش دستباف خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهند.

شستشوی فرش ابریشم

فرش ابریشم از بافت ظریفی برخوردار است که استفاده از مواد شونده نامناسب و روش شستشوی اشتباه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به فرش وارد کنند. مجموعه فارسی تمامی مولفه‌های لازم برای شستشوی فرش ابریشمی را در نظر گرفته و بهترین کیفیت را در ارائه خدمات این نوع فرش ها ارائه می‌دهد

شستشوی فرش قیمتی و اعلا

شستشوی فرش های نفیس و گران‌بها حساسیت بیشتری می‌طلبد، چرا که کوچک ترین اشتباهی ممکن است منجر به صدمه وارد شدن به یک اثر هنری گرانبها شود و خسارتی جبران ناپذیر رخ بدهد. تیم قالیشویی فارسی با داشتن نیروی متخصص و آگاه سابقه درخشانی در ارائه خدمات اعلاشویی دارد.

مبل شویی در محل

مجموعه فارسی تمامی خدمات مبل‌شویی در منزل را با مشاوره رایگان و ۲۴ ساعته انجام می‌دهد تا قدمی دیگر در جهت رفاه و آسودگی بیشتر مشتریان خود برداشته باشد.

رفوگری فرش دستباف

فرش های دستباف از جمله کالاهای گرانبهای خانه ایرانی محسوب می‌شوند و معمولا در صورت مراقبت و نگهداری درست عمر زیادی هم دارند، اما ممکن است در طول زمان بروز حوادثی مانند سوختگی قابل اجتناب نباشد. رفوگری به عنوان یک هنر اصیل ایرانی می‌تواند فرش شما را به همان روز اولش در بیاورد. هنری که در مجموعه فارسی سابقه طولانی دارد و خدمات ارزنده‌ای را در زمینه رفوگری و ترمیم فرش‌های دستباف ارائه می‌کند.
این مجموعه با تجربه طولانی و سوابق درخشان خود برای ارائه خدمات قالیشویی در تهرانپارس، امروزه با سرویس دهی به کل تهران خدمات خود را ارائه می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *