شستشوی فرش فرهی

شستشوی فرش فرهی یک خدمت حرفه‌ای است که قالیشویی تخصصی فارسی برای حفظ و زندگی بلندتر فرش‌های شما انجام می‌دهد.


امتیاز بده، صدات مهمه!

شستشوی فرش فرهی باید با دقت بسیار و تجهیزات باکیفیت انجام شود تا به این قالی ها هیچ آسیبی وارد نشود. فرهی در واقع نوعی قالی ابریشمی است که شباهت بسیاری به قالی های دستباف دارد. این دسته از قالی ها محصول انحصاری شرکت فرش فرهی هستند.

این قالی ها نسبت به مدل های دیگر حساسیت های بسیاری برای شستشو دارند. به طوری که کوچک ترین سهل انگاری موجب آسیب های جدی به آن ها می شود و مجبور به خرید مجدد فرش خواهید شد. به همین دلیل برای شستن مدل های فرهی ابتدا باید با نکات مهم برای شستشوی آن ها آشنا شوید و سپس اقدام کنید.

همچنین توجه داشته باشید شستن این قالی ها بهتر است به صورت حرفه ای انجام شود. بنابراین باید با بهترین قالیشویی متخصص در زمینه شستشوی آن ها نیز آشنایی پیدا کنید.

آنچه باید درباره شستشوی فرش فرهی بدانید!

قالی هایی که با عنوان فرهی شناخته می شوند، فرش هایی هستند که شرکت فرهی آن ها را تولید می کند و محصول انحصاری این برند به شمار می روند. به همین دلیل با همین عنوان شناخته می شوند. قالی های تولیدی توسط این شرکت دارای ویژگی های به خصوصی هستند که عبارت است از:

آنچه باید درباره شستشوی فرش فرهی بدانید!
شستشوی فرش فرهی اهمیتی بسیار دارد تا فرش‌های شما تازگی، نظم و عمر طولانی داشته باشند.
  • ضدحساسیت؛
  • ضدپرز؛
  • بسیار براق و زیبا.

این قالی ها به صورت ماشینی و با دستگاه تولید می شوند اما بسیار مشابه مدل های دستباف ابریشمی هستند. چنان که با عناوین ابریشم نما یا ابریشم گونه نیز از آن ها یاد می شود. تفاوت قالی های فرهی با دستباف ابریشمی علاوه بر تولید آن ها با دستگاه، این است که از جنس پلی استر هستند. به همین دلیل در زمان شستشو باید مراقبت های خاصی را رعایت کنید.

زیرا برخلاف ویژگی های قابل توجه، این فرش ها به هنگام شستشو حساسیت بسیاری دارند و باید با دقت فراوان عملیات شستشو روی آن ها انجام شود. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات جدی همچون رنگ پریدگی قالی خود بعد از طی مراحل شستشو مواجه شوید. بنابراین ما در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به ذکر نکات مهم برای شستشوی این قالی ها می پردازیم.

مهم ترین نکات برای شستشوی فرش فرهی با دستگاه

اگر قالی فرهی شما بسیار کثیف شده است و قصد شستشوی آن را دارید، باید نکات مهمی را نه تنها در زمان شستشو بلکه به هنگام خشک کردن مد نظر داشته باشید. به همین دلیل ما در این قسمت نکات مربوط به شستن این قالی ها را تحت دو عنوان ذکر می کنیم:

نکات شستشوی قالی فرهی

در زمان شستشوی این دسته از قالی ها باید نکات بسیاری را در نظر بگیرید که عبارت هستند از:

  • استفاده از مواد شوینده مناسب: برای شستن قالی های فرهی باید از مواد شوینده ای استفاده کنید که به بافت، جنس و نخ این فرش ها آسیبی وارد نشود. مناسب ترین مواد شوینده برای این قالی ها طبق بیانات شرکت تولیدکننده آن ها شامل صابون مایع، پودر دستی و مایع ظرفشویی می شود.
  • شستشوی قالی با کف حاصل از مواد شوینده: برای شستن فرش فرهی ابتدا باید مقداری از موارد شوینده مورد نظر را در آب ولرم به خوبی حل کنید و سپس از کفی که ایجاد می شود برای شستشو استفاده کنید.
  • خودداری از استفاده از مواد سفیدکننده یا مواد شوینده اسیدی: اکیدا از استفاده از مواد سفیدکننده، مواد شوینده قلیایی یا اسیدی همچون شامپو فرش ها خودداری کنید. زیرا در صورت استفاده از این مواد، امکان رنگ پریدگی قالی فرهی بسیار افزایش پیدا می کند.
  • خودداری از تا زدن قالی: در زمان شستشوی مدل های فرهی باید دقت شود که هیچ کجای قالی تا نشود و تنها به شکل لول شده آن را حمل کنید.
  • استفاده از بخارشو: توصیه می شود پس از شستشوی فرش فرهی با دستگاه یا بدون آن، حتما روی قالی بخارشو بکشید.
  • پهن کردن قالی روی سطح شیب دار: بعد از طی مراحل شستشو، قالی فرهی باید روی یک سطح شیب دار با شیب تند پهن شود. در زمان پهن کردن، در هیچ قسمت فرش نباید چروک ایجاد شود.
  • انتخاب معتبرترین قالیشویی برای شستن قالی های فرهی: شستشوی این فرش ها را تنها باید به قالیشویی های معتبر و متخصص در این زمینه مانند قالیشویی فارسی بسپارید. در غیر این صورت منتظر مواجهه با هر آسیبی در قالی خود باشید.

نکات خشک کردن فرش ابریشم گونه فرهی

علاوه بر نکاتی که در زمان شستن این قالی باید رعایت شود، خشک کردن آن نیز نیازمند رعایت نکات به خصوصی است. زیرا در غیر این صورت نیز مدل های فرهی به سادگی دچار آسیب می شوند. از جمله نکات و فاکتورهای مهم برای خشک کردن این قالی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات خشک کردن فرش ابریشم گونه فرهی
خشک کردن فرش ابریشم گونه فرهی با دقت و بدون تنش بر روی بافت اهمیت دارد تا فرش به شکل صحیح تازه شود.
  • هرگز قالی فرهی برای خشک شدن نباید روی سطحی مانند چمن پهن یا آویزان شود؛
  • مدل های فرهی در معرض تابش زیاد آفتاب نباید قرار گیرند؛
  • از حرارت مستقیم تجهیزات گرمازا همچون شومینه، بخاری، رادیاتور وغیره برای خشک کردن این فرش ها به هیچ عنوان استفاده نکنید.

علاوه بر این ها اگر پس از شستشوی فرش فرهی تنها قسمتی از آن رطوبت داشت، برای خشک کردن آن باید به شکل زیر عمل کنید:

  • ابتدا با استفاده از پارچه پنبه ای، اسفنج یا حوله آب موجود در آن قسمت را جمع کنید؛
  • سپس این بخش از قالی خود را در سطحی قرار دهید که رو به روی تابش ملایم آفتاب واقع شود.

دقت داشته باشد اگر سطح مناسبی با تابش ملایم آفتاب نبود، می توانید با کمک سشوار دستی فرش را خشک کنید. حرارت ملایم سشوار از پشت و رو می تواند قسمت مربوط قالی را خشک کند. در صورتی که نمی توانید قالی خود را با رعایت این نکات شستشو دهید، بهتر است از قالیشویی فرش فرهی کمک بگیرید.

شستشوی قالی فرهی در خانه بهتر است یا قالیشویی؟

یکی از سوالات پرتکرار در رابطه با شستن این دسته از قالی ها این است که آن ها را در خانه شستشو دهیم یا به قالیشویی بسپاریم؟ در پاسخ به این سوال باید به این نکته توجه داشته باشید که قالی های فرهی به صورت ماشینی تولید می شوند.

به همین دلیل برخلاف مدل های ابریشمی دستباف بهتر است با دستگاه و به صورت تخصصی شسته شوند. زیرا در صورت شستشوی دستی و آن هم در منزل توسط افرادی که تخصص ندارند، احتمال بروز هر گونه آسیب در فرش افزایش پیدا می کند.

ضمن اینکه کوچک ترین سهل انگاری ها در شستشوی فرش فرهی مانند چروک شدن قالی، استفاده از مواد شوینده نامناسب و روش های خانگی موجب آسیب های جدی می شود. بنابراین اگر نمی خواهید به این سادگی ها رنگ قالی شما از بین برود یا به طور کلی آن را از دست بدهید، بهترین راه شستشوی آن توسط قالیشویی است.

زیرا این قالی ها نسبت به مدل های مختلف عمر کمتری دارند و کوچک ترین آسیب به آن ها موجب از دست دادن فرش و خرید مجدد قالی می شود. البته توجه داشته باشید تنها برخی از قالیشویی ها به صورت تخصصی توانایی شستن مدل های فرهی را دارند.

بهترین قالیشویی فرش فرهی با مناسب ترین قیمت کجاست؟

اگر به دنبال بهترین قالیشویی تخصصی برای شستن قالی فرهی خود هستید که قیمت خدمات آن مناسب باشد، قالیشویی فارسی در خدمت شما است. قالیشویی فارسی بیش از 20 سال است که به صورت رسمی تحت نظر اتحادیه و با مجوز کاملا رسمی در این زمینه فعالیت می کند.

در قالیشویی ما انواع فرش ها با ویژگی های مختلف از جمله دستباف، ماشینی، شگی، فرهی وغیره شسته می شوند. زیرا در فارسی امکانات، دستگاه ها و تجهیزات لازم برای شستشوی فرش به صورت کاملا تخصصی وجود دارد.

چنان که در صورت استفاده از خدمات ما نه تنها نگران سلامتی قالی خود نخواهید بود بلکه بسیار تمیز و زیبا آن را تحویل می دهیم. شستشوی انواع قالی ها در فارسی با مواد نانو و درجه یک و دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود.

همچنین پس از شستشوی فرش فرهی و دیگر قالی ها در فصول سرد نیز از گرمخانه گازی برای خشک کردن استفاده می کنیم. علاوه بر این ها قیمت گذاری خدمات ما بسیار منصفانه است و دقیقا مبلغی که گفته می شود را دریافت می کنیم.

برای بهره مندی از خدمات فارسی کافی است به صورت حضوری به دفتر ما در فلکه دوم تهرانپارس مراجعه کنید. همچنین امکان مشاوره رایگان و ثبت سفارش به صورت تلفنی و آنلاین وجود دارد.

کلام آخر

شستن فرش فرهی به طور کلی کار آسانی نیست و باید بسیار تخصصی و دقیق انجام شود. زیرا قالی های فرهی محصولات شرکت فرش فرهی هستند که با استفاده از نخ پلی استر تولید می شوند. این قالی ها برخلاف ویژگی های بی نظیر مانند اینکه ضدحساسیت، ضدپرز و براق هستند، در شستشو حساسیت زیادی دارند.

چنان که باید نکات مهمی در زمان شستشو و خشک کردن آن ها رعایت شود. در غیر این صورت با رنگ پریدگی قالی خود یا آسیب های جدی تر مواجه خواهید شد و باید برای خرید قالی اقدام کنید. به همین دلیل بهتر است شستشوی فرش فرهی توسط قالیشویی های معتبر و متخصص مانند فارسی انجام شود.

در این صورت علاوه بر تمیزی بی مانند قالی، هرگز با مشکلی در فرش خود مواجه نخواهید شد. ضمن اینکه در قالیشویی فارسی با یک تماس یا ارتباط آنلاین امکان ثبت سفارش آن هم با مناسب ترین قیمت وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *