امتیاز بده، صدات مهمه!

آیا تا به حال فکر کرده اید چه عواملی باعث افزایش یا کاهش قیمت شستشوی فرش 12 متری می شوند و برای شستن این فرش ها باید چه مبلغی پرداخت کنید؟
امروزه یکی از دغدغه های مهم افراد در زمان شستشوی انواع فرش ها، هزینه و قیمت شستن آن ها در مراکز قالیشویی است. در این رابطه باید بدانید عوامل بسیاری بر نرخ شستشوی فرش ها تاثیر دارند و یکی از اساسی ترین آن ها، متراژ است.
بنابراین می توان گفت قیمت شستن فرش های 12 متری نسبت به انواع 6 متری و 9 متری بیشتر است اما هزینه ای کمتر از فرش ها متراژ بالا دارند. اما موارد دیگری نیز باعث افزایش یا کاهش هزینه شستن این فرش ها می شود. به همین دلیل بهتر است ابتدا به طور کامل با چگونگی این تعرفه گذاری ها و عوامل موثر بر آن ها آشنا شوید.

عوامل موثر بر قیمت شستشوی فرش 12 متری

به طور کلی هزینه شستن انواع فرش ها از جمله فرش هایی با متراژ 12 متر مبلغ ثابتی نیست. زیرا عوامل بسیاری بر این مبلغ تاثیر دارند و به همین دلیل می توان گفت هزینه شستشوی فرش شما ممکن است با مبلغ شستن فرش دوست شما کاملا متفاوت باشد.
همچنین این هزینه سال به سال بر اساس نوسانات قیمت ها و هزینه های مربوط به مواد شوینده، دستگاه های شستشو وغیره تغییر پیدا می کند. بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق در این رابطه باید بدانید چه عواملی به صورت مستقیم بر افزایش یا کاهش این مبلغ تاثیر دارد.
بدین صورت تاحدودی می توانید زیاد یا کم بودن هزینه شستن فرش خود را تشخیص دهید. مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه شستشوی فرش 12 متری عبارت هستند از:

نوع شستشو

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند افزایش یا کاهش قیمت شستشوی فرش 12 متری را به دنبال داشته باشد، نوع شستشو است. امروزه در مراکز قالیشویی مختلف از دستگاه های و شیوه های گوناگونی برای شستن قالی ها استفاده می کنند.
در هر یک از این روش ها از جمله اعلاشویی یا شستشوی معمولی از مواد شوینده متفاوتی نیز استفاده می شود. به همین دلیل قیمت شستن فرش 12 متری با روش اعلاشویی نسبت به شیوه های معمولی بیشتر است.
زیرا در این روش از مواد شوینده مناسب تر و دستگاه های تمام اتوماتیک استفاده می کنند و فرش بیش از یک بار شستشو داده می شود. این عوامل نیز افزایش هزینه ها را به همراه دارند.قیمت شستشوی فرش ۱۲ متری

شستشو در محل یا قالیشویی

دیگر عامل موثر بر قیمت شستن فرش های 12 متری و دیگر قالی ها این است که شما بخواهید فرش شما در محل شسته شود یا در مرکز قالیشویی؟ به طور کلی شستشوی فرش در قالیشویی قیمت مناسب تری نسبت به شستشو در محل دارد.
بنابراین اگر شرایط خاصی برای الزام شستشوی فرش در محل ندارید، برای کاهش قیمت شستشوی فرش 12 متری بهتر است فرش خود را برای شستشو و تمیزکاری به مراکز قالیشویی مانند قالیشویی فارسی بسپارید.

کرایه رفت و برگشت فرش

در صورت شستشوی فرش در قالیشویی، حمل و نقل آن نیز هزینه هایی را به همراه دارد. اگر شما خود این کار را انجام ندهید و نیازمند خدمات مرکز قالیشویی برای رفت و برگشت قالی باشید، ممکن است هزینه به خصوصی از شما دریافت شود. البته برخی مراکز این خدمات را به صورت رایگان انجام می دهند.

نوع فرش

یکی از اصلی ترین عواملی که بر نرخ شستشوی فرش دوازده متری تاثیر دارد، نوع قالی شما است. به طور کلی قیمت شستشوی فرش ماشینی با دستباف بسیار متفاوت است. زیرا شستن مدل های دستباف با روش های خاص و مراقبتی انجام می شود و به همین دلیل شستشوی این فرش ها نسبت به مدل های ماشینی هزینه بیشتری دارد.
همچنین قیمت شستشوی فرش 12 متری در مدل های ماشینی نیز متفاوت است. چنان که مراکز قالیشویی برای شستن برخی از فرش های ماشینی یا دستباف نسبت به مدل های هم ردیف هزینه بیشتری دریافت می کنند و این کاملا به ویژگی های فرش مورد نظر بستگی دارد.
فرش های ماشینی 12 متری از نظر طرح، رنگ، نقش، تراکم، بافت وغیره بسیار متفاوت هستند و هر یک از این عوامل ممکن است باعث تفاوت هزینه شستشوی فرش 12 متری شود. به عنوان مثال باید بدانید در تعرفه شستشوی این فرش ها ذکر می شود که قیمت شستن فرش های فانتزی ماشینی نسبت به مدل های عادی بیشتر است.
همچنین برای شستن فرش های ماشینی ابریشمی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. شستشوی فرش بلژیکی نیز همانند مدل های ابریشمی و فانتزی قیمت بالایی دارد. زیرا شستشوی این قالی ها نسبت به مدل های دیگر بسیار دشوار است و به مراقبت ها و تکنیک های خاص نیاز دارد که در قیمت تاثیرگذار هستند. این تفاوت قیمت ها در رابطه با فرش های دستباف نیز صادق است و در ادامه به صورت جزئی تر به مدل های دستباف می پردازیم.

فرش دستباف

اگرچه به طور کلی قیمت شستشوی فرش 12 متری دستباف زیاد است اما برخی از این فرش ها با قیمت های بیشتر و بعضی با هزینه های کمتر شستشو داده می شوند. این قیمت بر اساس ویژگی های مختلف فرش دستباف شما از جمله موارد زیر مشخص می شود:

رنگ زمینه

یکی از مهم ترین نکاتی که می تواند باعث افزایش قیمت شستن قالی هایی دستباف شود، رنگ زمینه آن ها است. قالی های دستبافی که زمینه ای به رنگ لاکی یا تیره دارند، هزینه شستشوی آن ها کم است. در حالی که مراکز قالیشویی مختلف برای شستشوی قالی های دستباف با زمینه های کرم و روشن هزینه بیشتری را دریافت می کنند. زیرا تمیزی، براقی و لکه بری کامل در این فرش ها اهمیت بسیاری دارد و به صورت دقیق تر انجام می شود.

نوع طرح و گل

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت شستشوی فرش دستباف، نقشه و نوع گل آن است. این قالی ها در سراسر ایران با نقشه ها و طرح های مختلف بافته می شوند اما به طور کلی از این نظر می توان آن ها را به دو نوع ابریشمی و عادی تقسیم کرد.
در این بین قیمت شستشوی فرش 12 متری دستباف گل ابریشم همانند قالی های ابریشمی ماشینی نسبت به انواع دیگر بیشتر است. زیرا شستن گل های ابریشمی این فرش ها نیازمند مراقبت های به خصوص است که از نظر بافت و رنگ دچار مشکل نشوند و این مراقبت ها باعث افزایش هزینه شستشو می شوند.نرخ شستشوی فرش

اعلا یا عادی بودن

آیا می دانید برخی از فرش های دستباف اعلا هستند و این ویژگی آن ها بر نرخ شستشوی فرش دوازده متری دستباف تاثیر دارد؟ قالی های دستباف از نظر جنس الیاف، تراکم وغیره به دو دسته اعلا و معمولی تقسیم می شوند که مدل های اعلا، بهترین فرش های دستباف و بسیار گرانبها هستند.
به همین دلیل قیمت شستشوی آن ها نسبت به مدل های معمولی بیشتر است. زیرا این فرش ها باید با روش های خاصی شستشو داده شوند که هیچ قسمتی از آن ها آسیب رخ ندهد.

کهنگی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت شستشوی فرش 12 متری دستباف می توان به میزان کهنگی آن ها اشاره کرد. معمولا هزینه شستن مدل های جدید و نو نسبت به انواع قدیمی بیشتر است و هر چه فرشی کهنه تر باشد، هزینه بیشتری برای شستن آن دریافت می شود.
زیرا قالی های دستباف قدیمی و کهنه نسبت به مدل های جدید از اهمیت و قیمت بیشتری برخوردار هستند و حفظ سلامت آن ها اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل باید افرادی متخصص و با شیوه های ویژه نسبت به شستشوی آن ها اقدام کنند.
همچنین بسیاری از این فرش ها در زمان شستشو نیازمند خدمات رفو، ترمیم، مرمت، پرداخت وغیره هستند. هر یک از این خدمات نیز مبلغ به خصوصی دارند و در نهایت همه این موارد دست به دست یکدیگر می دهند تا هزینه شستن قالی های دستباف کهنه بیشتر باشد.

نرخ شستشوی فرش دوازده متری بر اساس تعرفه اتحادیه!

علاوه بر مواردی که تا به اینجا ذکر شد، عامل دیگری نیز بر قیمت شستشوی فرش 12 متری تاثیر دارد که اتفاقا تاثیر و اهمیت آن نسبت به موارد دیگر بیشتر و مهم تر است. قیمت شستن انواع فرش ها علاوه بر متراژ، نوع، نوش شستشو وغیره در قالیشویی ها بر اساس تعرفه اتحادیه مشخص می شود.
این تعرفه سالانه و با توجه به همین عوامل متغیر است اما همه قالیشویی ها موظف هستند که بر اساس این تعرفه ها عمل کنند. بنابراین بهتر است به مرکز قالیشویی معتبری مراجعه کنید که قیمت های آن دقیقا طبق تعرفه اتحادیه باشد. قالیشویی فارسی یکی از این مراکز است که یکی از اعضای اتحادیه به شمار می رود و طبق قوانین آن عمل می کند.

تعرفه فرش 12 متری

حال با توجه به اینکه ممکن است بسیاری از شما بخواهید از این تعرفه ها مطلع باشید، در ادامه به صورت جزئی به ذکر تعرفه شستشوی فرش 12 متری در اتحادیه می پردازیم. البته توجه داشته باشید تعرفه هایی که اینجا ذکر می شوند، مربوط به سال 1401 هستند و ممکن است تغییر کنند.
تعرفه و قیمت شستشوی فرش 12 متری در سال 1401 طبق قوانین اتحادیه به شکل زیر است:
• ماشینی اعلاشور درجه یک همراه با کاور پلاستیکی متری ۳۵۰۰۰ هزار تومان
• دستبافت پشمی متری ۷۰۰۰۰ هزار تومان
• دستبافت گل ابریشم متری ۱۲۰۰۰۰ هزار تومان

مرکز قالیشویی

مرکز قالیشویی که به آن مراجعه می کنید، دیگر عامل موثر بر قیمت شستشوی فرش 12 متری است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. زیرا برخی از مراکز در بعضی از مناسبت ها برای جلب رضایت مشتریان خود نسبت به ارائه تخفیفات ویژه اقدام می کنند.
بنابراین در صورتی که شما در این زمان ها به این مجموعه ها مراجعه کنید، با بهره مندی از تخفیفات هزینه کمتری را برای شستشوی قالی خود پرداخت خواهید کرد.

بهترین قالیشویی با مناسب ترین هزینه شستشوی فرش 12 متریهزینه شستشوی فرش ۱۲ متری

پس از اینکه با عوامل موثر بر قیمت شستن فرش های 12 متری آشنا شدید، شاید برای بسیاری از شما سوال پیش آمده باشد که بهترین مرکز برای شستن این فرش ها با قیمت مناسب کجاست؟ در این رابطه باید بدانید مجموعه ای که سه ویژگی زیر را داشته باشد، بهترین گزینه است:
• دریافت هزینه بر اساس تعرفه های اتحادیه قالیشویی
• ارائه تخفیفات ویژه
• ارائه باکیفیت ترین خدمات.
قالیشویی فارسی یکی از مجموعه های قالیشویی در تهران است که ضمن ویژگی های ذکر شده، مشاوره رایگان و آنلاین، خدمات شستشوی فرش پرزبلند، خشکشویی، مبلشویی وغیره را دارد. ضمن اینکه این مرکز هر فرش را طی 48 ساعت بسیار تمیز و مانند روز اول تحویل می دهد.

در نتیجه

قیمت شستشوی فرش 12 متری مبلغ ثابتی نیست. زیرا بر اساس عوامل بسیاری کاهش یا افزایش پیدا می کند. نوع فرش، نقش، الیاف، طرح، کهنگی وغیره از جمله این عوامل هستند. چنان که قیمت شستن فرش های ماشینی نسبت به مدل های دستباف ارزان تر است.
همچنین از بین مدل های دستباف، انواع اعلا، کهنه، عتیقه، گل ابریشم وغیره با هزینه های بیشتری شستشو داده می شوند. علاوه بر این ها عوامل دیگری مانند هزینه حمل و نقل فرش، نوع شستشو از جمله اعلاشویی یا عادی، تعرفه اتحادیه و مرکز قالیشویی که به آن مراجعه می شود؛ بر هزینه شستن قالی های 12 متری تاثیر دارند.
اگر می خواهید فرش شما با قیمت مناسب و به بهترین شکل شسته شود، به مراکز معتبر، عضو اتحادیه، دارای خدمات حرفه ای و تخفیفات ویژه مانند قالیشویی فارسی مراجعه کنید. در این مجموعه انواع فرش ها طی 48 ساعت شستشو و تحویل داده می شوند. برای بهره مندی از این خدمات کافی است با شماره تماس های موجود ارتباط برقرار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *