امتیاز بده، صدات مهمه!

آیا می دانید امروزه در بیشتر مناطق شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک انجام می شود؟ آیا می خواهید بدانید شستشوی فرش ها با استفاده از دستگاه به چه شکلی است؟

در گذشته افراد فرش های خود را در کف حیاط خانه یا پشت بام پهن می کردند و به شستشوی آن می پرداختند. اما امروزه روش های مدرنی برای شستشو و تمیز کردن انواع قالی ها وجود دارد. به طوری که در تمامی این روش ها از دستگاه های مخصوص قالیشویی استفاده می شود و دیگر نیازی نیست کسی با شلنگ، تی و مواد شوینده فرش را شستشو دهد.

البته باید بدانید دستگاه های مختلفی برای شستشوی قالی ها وجود دارد که از نظر کارکرد با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت عملکرد این دستگاه ها بر شستشوی فرش و حتی قیمت آن نیز تاثیر بسیاری دارد. بنابراین اگر قصد دارید فرش های شما با دستگاه شستشو شوند، بهتر است ابتدا با این دستگاه ها و چگونگی شستن قالی با آن ها آشنا شوید.

چگونگی شستشوی فرش با دستگاه های مختلف

امروزه با توجه به پیشرفت بسیار در زمینه تکنولوژی، کارهای مختلفی از جمله قالیشویی آسانتر شده اند. به طوری که در گذشته شستشوی فرش بدون استفاده از دستگاه و با کمک تی، مواد شوینده وغیره انجام می شد.

اما طی چند سال گذشته این روش ها طرفداران کمتری دارند و بسیاری از افراد شستن فرش با دستگاه را به شستشوی آن در حیاط خانه ترجیح می دهند. زیرا روز به روز مدل های جدیدتری از دستگاه های قالیشویی وارد بازار شدند که هر یک قالی ها را به شکل متفاوتی شستشو می دهند.

اگر شما نیز طرفدار شستشوی فرش با استفاده از دستگاه ها هستید، جالب است بدانید این دستگاه ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند که شامل دستگاه های دستی و تمام اتوماتیک هستند. عملکرد هر یک از این دستگاه ها برای شستن قالی و قالیچه به شکلی است که از آن ها برای فرش های متفاوتی استفاده می شود.

بنابراین برای آشنایی بیشتر شما در ادامه به طور دقیق به چگونگی شستشوی فرش با دستگاه های دستی و تمام اتوماتیک می پردازیم:

شستشوی انواع فرش با دستگاه های دستی

پیش از تولید و عرضه دستگاه های تمام اتوماتیک از دستگاه های دستی در مراکز قالیشویی شبانه روزی استفاده می شد. البته هنوز مراکزی وجود دارند که با استفاده از این دستگاه ها به شستشوی انواع فرش ها می پردازند.

این دستگاه ها به صورتی هستند که برای شستن قالی و فرش عملکرد ضربه ای دارند. نکته دیگر در رابطه با دستگاه های قالیشویی دستی این است که باید توسط پرسنل متخصص اداره شوند. به طوری که برای شستن هر فرش با این دستگاه ها باید دو یا سه نیروی انسانی حضور داشته باشند. دستگاه های شستشوی فرش به صورت دستی بیشتر برای شستن فرش های دستباف کاربرد دارد.

شستشوی قالی با دستگاه های تمام اتوماتیک

دسته دیگر از دستگاه ها، دستگاه های تمام اتوماتیک هستند که امروزه بیشتر مراکز قالیشویی از آن ها استفاده می کنند. برای شستشوی فرش با دستگاه اتوماتیک برخلاف دستگاه های دستی نیازی به حضور نیروی انسانی نیست.

زیرا همانطور که از عنوان آن برمی آید، کلیه بخش های شستشوی قالی ها به صورت اتوماتیک انجام می شود. به طوری که این دستگاه طی پنج مرحله از جمله موارد زیر فرش ها را شستشو می دهند:قالیشویی عضو رسمی اتحادیه

• خیس کردن

• جارو کشیدن

• برس زدن به همراه شامپو

• شستشو با آب بدون استفاده از برس

• وغیره.

حال که با مراحل شستشوی فرش با این دستگاه ها در قالیشویی شرق تهران و دیگر مناطق این شهر مانند قالیشویی فارسی آشنا شدید، باید بدانید دستگاه های اتوماتیک انواع مختلفی دارند. به طوری که شستشوی قالی با هر یک از آن ها به شکل متفاوتی انجام می شود. این دستگاه ها عبارت هستند از:

دستگاه اتوماتیک میزی

شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک میزی به صورتی است که دستگاه در حالی که ثابت می ماند، فرش را خیس خواهد کرد. پس از این فرش به کمک نوار نقاله به زیر فرچه ها و برس های شستشو می رود. سپس مواد شوینده اضافه و عملیات شستشو آغاز می شود.

شستن فرش با این دستگاه ها به این شکل است که در نهایت فرش به انتهای دستگاه کشیده می شود و آبکشی آن با فشار زیاد انجام خواهد شد. به طوری که در آخر فرش به شکل لوله ای برای خشک شدن آماده است.

دستگاه تمام اتوماتیک به صورت دیسکی

شستن انواع فرش و قالی با دستگاه دیسکی با دستگاه های اتوماتیک دیگر همانند میزی و ریلی کاملا متفاوت است. زیرا برای شستشوی قالی با این دستگاه ابتدا باید پرسنل مرکز قالیشویی فرش مورد نظر را وارد دستگاه کنند.

سپس دیگر مراحل شستشو توسط دستگاه دیسکی به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود. به طوری که در نهایت فرش به شکل لول شده از دستگاه خارج خواهد شد. البته توجه داشته باشید که امکان شستشوی فرش با دستگاه اتوماتیک دیسکی تنها برای فرش هایی که 100 متر مربع متراژ داشته باشند، وجود دارد.

دستگاه اتوماتیک ریلی

قالیشویی اطراف مجیدیه

دستگاه تمام اتوماتیک ریلی یکی دیگر از انواع دستگاه های پرکاربرد برای شستشوی فرش در مراکز قالیشویی تهرانپارس است. این دستگاه از نظر مدت زمان شستشو نسبت به دو مورد دیگر ارجحیت دارد. زیرا در مدت زمان کمتری مراحل شستشوی فرش را انجام می دهد.

در این رابطه باید بدانید امکان شستشوی حدود 500 تخته فرش با اندازه و ابعاد گوناگون در کم تر از 10 ساعت با استفاده از دستگاه ریلی وجود دارد. به طوری که در این مدت علاوه بر شستشو، مراحل خشکشویی فرش نیز انجام می شود.

همچنین دقت داشته باشید که یکی از اصلی ترین تفاوت های این دستگاه با مدل میزی در شستشوی فرش با دستگاه به تعداد شستشوی انواع فرش مربوط می شود.

البته فراموش نکنید که علاوه بر موارد ذکر شده در مراکز قالیشویی از دستگاه های دیگری نیز برای شستن فرش ها استفاده می کنند. دستگاه قالیشویی به صورت ثابت، آبگیر لوله ای، شلاق زن فرش، ریل شستشو، خشک کن وغیره از جمله این دستگاه ها هستند.

هر یک از این دستگاه در روند شستشوی فرش ها عملکرد به خصوصی دارند و باعث تسریع عملیات و شستشوی انواع فرش و قالی به بهترین شکل ممکن می شوند. بنابراین در زمان انتخاب مرکز قالیشویی برای شستن فرش های خود حتما به چگونگی و نوع دستگاه های آن توجه کنید.

شستشوی انواع فرش با دستگاه تمام اتوماتیک در قالیشویی فارسی

حال که با چگونگی شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک و دستی آشنا شدید، آیا دقت کردید که شستن قالی ها با دستگاه های اتوماتیک بهتر است؟ دستگاه های تمام اتوماتیک نه تنها بدون نیاز به نیروی کمی بلکه در کم ترین زمان به بهترین شکل فرش ها را شستشو می دهند.

با توجه به این موضوع بسیاری از افراد در زمان انتخاب مرکز قالیشویی برای شستشوی فرش های خود به چگونگی دستگاه های آن دقت می کنند. اگر شما نیز به این موضوع اهمیت می دهید، باید بدانید در قالیشویی آنلاین فارسی از دستگاه های تمام اتوماتیک برای شستن انواع فرش، قالی، قالیچه، موکت، گلیم وغیره استفاده می شود.

به طوری که اگر فرش های خود را به این مجموعه بسپارید، می توانید علاوه بر تمیزی و شستشوی بی نظیر از سلامت آن ها نیز اطمینان حاصل کنید. ضمن اینکه در کم ترین زمان ممکن فرش خود را تمیز و لول شده دریافت خواهید کرد.

همچنین دقت داشته باشید که این مرکز عضو رسمی اتحادیه قالیشویی است و علاوه بر ارائه خدمات حضوری مانند شستشوی فرش با دستگاه، به صورت آنلاین نیز خدمات بی نظیری را به مشتریان خود ارائه می دهد. چنان که شما می توانید از مشاوره رایگان و تلفنی مرکز قالیشویی فارسی بهره مند شوید.

علاوه بر این موارد باید بدانید اگر به دنبال مرکز قالیشویی با قیمت مناسب هستید، فارسی گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود. زیرا در برابر ارائه بیشترین و بهترین خدمات، هزینه مناسبی را دریافت می کند. ضمن اینکه در برخی مناسبت ها از تخفیفات ویژه این مجموعه نیز می توانید استفاده کنید.قالیشویی در فلکه چهارم تهرانپارس

در نتیجه

در این متن گفته شد که شستشوی فرش با استفاده از دستگاه به چه شکلی انجام می شود. به طوری که در ابتدا دانستید امروزه با پیشرفت در تکنولوژی انواع مختلفی از دستگاه های قالیشویی وجود دارند که هر یک به شکل متفاوتی به شستن فرش ها می پردازند.

در این رابطه با دو دسته از دستگاه های قالیشویی از جمله دستی و اتوماتیک آشنا شدید. چنان که متوجه شدید شستن انواع فرش با دستگاه های دستی به کمک نیروی انسانی انجام می شود اما دستگاه های اتوماتیک بدون نیاز به نیروی انسانی فرش ها را شستشو می دهند.

از جمله دستگاه های تمام اتوماتیک نیز به انواع ریلی، دیسکی و میزی اشاره کردیم و با چگونگی شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک به طور کامل آشنا شدید. در نهایت نیز دانستید که در مرکز قالیشویی فارسی از به روزترین دستگاه های اتوماتیک برای شستشوی انواع فرش ها استفاده می شود. علاوه بر این به دیگر خدمات و مزایای این مجموعه از جمله قیمت مناسب آن نیز اشاره شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *