امتیاز بده، صدات مهمه!

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی

در زمان خانه تکانی یکی از مهم ترین کارهایی که هر فردی به انجام آن فکر می‌کند شستشوی فرش ها می باشد. یکی از مهم ترین دغدغه های تمام بانوان این بوده است که فرش های خود را به یک قالیشویی معتبر بسپارند تا در نهایت یک فرش بسیار تمیز را تحویل بگیرند.
ما قرار است یکی از بهترین و معتبرترین قالیشویی های تهران و حومه آن را به شما معرفی کنیم تا شما به راحتی و با اطمینان کافی بتوانید فرش های خود را به این قالیشویی بسپارید.
قالیشویی در تهرانپارس و حومه تهران کار خود را شروع نموده و یکی از قدیمی ترین قالیشویی هایی بوده که نزدیک به سی سال تجربه در شستشوی فرش های مختلف را تجربه کرده است. این قالیشویی برای انواع مختلفی از فرش ها روش های مختلفی از شستشو را ارائه می دهد و شما به راحتی می توانید هر فرشی را با هر جنسی به این قالیشویی بسپارید.
قالیشویی فارسی همواره در طی سالیان خدمت خود سعی نموده است که به بهترین شکل نیاز مشتریان خود را برطرف کند و فرش های تمیز را در مدت زمانی کوتاه تحویل مشتریان خود دهد.
ما امروز برای شناخت بهتر شما با این قالیشویی نحوه شستشو مراحل شستشو در این قالیشویی را به طور کامل شرح دهیم تا شما با اطلاعات داشتن از مراحل شستشوی فرش بتوانید تصمیم گیری خود را برای تحویل فرش برای شستشو فرش به قالیشویی فارسی را به راحتی انجام دهید.غبارگیری فرش

غبار گیری

بدون شک می توان گفت که غبار گیری یکی از اصلی ترین مراحل در شستشوی فرش ها می باشد و تمام قالیشویی ها موظف هستند که برای تمیز تر شدن فرش ها این مرحله را انجام دهند.
ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کند که، غبار گیری به چه معناست و چه چیزی باعث اهمیت بالای این مرحله شده است؟
غبار گیری یک واژه کاملا واضح می باشد و به معنی از بین رفتن گرد و خاک های سطح فرش می باشد، شستشوی فرش ها عملا سالی یک الی دو بار صورت می گیرد و در حد فاصل شستشوی دوباره گرد و خاک هایی به سطح و داخل فرش نفوذ می کند که باید قبل شستشوی فرش ها این گرد و خاک ها از بین بروند.
دلیل اهمیت این غبار گیری تاثیر بسیار زیاد این مرحله در نتیجه نهایی شستشو می گذارد، اگر گرد و خاک از فرش زدوده نشود و بدون انجام این مرحله شستشو انجام بگیرد، گرد و خاک هایی که در عمق فرش قرار دارند حالت گلی به خود می گیرند و شستن فرش ها بسیار دشوار می شود.
عملا شستن فرش هایی بدون گرد و خاک در مقایسه با شستن فرش هایی که کاملا به خاک و گل ولای آغشته هستند آسان تر بوده و بدون شک فرشی که غبار گیری شده بسیار تمیز تر خواهد بود.
روش های غبار گیری برای هر نوع فرشی متفاوت تر از فرش دیگر می باشد، فرش های ابریشمی و دستبافت که قیمتی می باشند با برس های نرم که به بافت فرش آسیبی نمی زنند غبارگیری می شوند.
در برخی مواقع نیز برای پاک کردن غبار های فرش های قیمتی و دستباف از جاروبرقی های مخصوص که مخصوص زدودن گرد وغبار می باشند نیز استفاده می شود.
فرش های ماشینی نیز در دستگاهی مخصوص قرار می گیرند که با تکان دادن فرش گرد و غبار آن ها جدا می شود.
مهم ترین موضوع در رابطه با غبارگیری فرش ها این بوده که، نه تنها قسمت پرزدار فرش بلکه قسمت پشت فرش نیز غبار گیری می‌شود زیرا بر اثر گرد و خاک هایی که در فصل های گرم سال از طریق پنجره به داخل خانه رخنه می کند قسمت پشتی فرش نیز پر از گرد و غبار می شود.

روش های مختلف شستشوی فرش

پس از زدودن و نابودی گردوغبار ها نوبت مهم ترین مرحله می رسد، یعنی شستشوی فرش، باید بگوئیم که شستشوی فرش ها معمولا به چند روش انجام می شود، شستشوی معمولی، اعلا شویی و سفید شویی.گردگیری فرش
در شستشوی معمولی فرش در دستگاه های اتوماتیک قرار می گیرد و توسط برس های مخصوص و مواد شوینده شسته می شود و غالباً فرش های ماشینی به طور معمولی شسته می شوند.
بهترین روش برای شستشوی فرش ها اعلا شویی می باشد همان گونه که از نام آن پیداست فرش به بهترین و اعلا ترین شکل شسته می شود، دلیل نامگذاری این نوع شستشو، مواد مخصوصی می باشد که در شستشو از آن استفاده می کنند. در شستشو معمولی از مواد تمیز کننده کاملا معمولی استفاده می‌شود، اما در شستشوی اعلا همه چیز متفاوت می باشد و فرش های شما با موادی که کمترین آسیب را به بافت فرش می رساند شسته می شوند.
بهره گیری از این روش برای فرش های بسیار حساس مانند فرش های دستبافت ابریشمی الزامی می باشد زیرا هرچه مواد شوینده کیفیت بالاتری داشته باشد تار و پود فرش آسیب کمتری می دهد بنابراین کسانی که می خواهم فروش آنها در طی سالیان دراز کیفیت خود را حفظ کند باید به این نوع روش روی بیاورند.
عمدتاً در زمان شستشوی فرش های دستبافت تار و پود فرش ها از لحاظ رنگ دهی و حساسیت به مواد شوینده تست می شوند تا رنگ فرش باعث آسیب به بافت فرش نشود.
در شستشوی فرش های روشن عمدتا از روش سفیدشویی استفاده می شود در این روش، فرش هایی که رنگ آنها سفید یا کرم بوده به گونه ای شسته می شوند که کاملاً تمیز شده و لکه ای بر روی آنها باقی نماند.
فرش هایی با رنگ روشن در برابر لکه ها بسیار حساس می باشند و برای این فرش ها عمل لکه برداری نیز انجام می شود. در لکه برداری فرش ها از لحاظ درجه سختی لکه تست می شوند و با موادی بدون ضرر که بتواند لکه ها را از بین ببرد آغشته می شوند تا در شستشوی اصلی لکه ها به راحتی از بین بروند.
پس از کامل شدن مراحل شستشو برای هر نوع فرشی نوبت به شستشوی فرش ها می رسد این مرحله به علت وجود مواد شوینده در درون فرش یک مرحله بسیار مهم تلقی می شود.
مرحله شستشوی فرش باید به صورت اصولی انجام گیرد تا مواد شوینده که در بافت فرش رخنه کرده‌اند با شستشو صحیح به طور کامل تمیز و از بافت فرش خارج شوند و هیچ اثری از ماده شوینده درون فرش باقی نماند.

نحوه خشک کردن فرش ها در قالیشویی

پس از شستشوی فرش ها به مرحله آبگیری و خشک کردن آن ها نزدیک می شویم، بلافاصله بعد از اینکه فرش ها کاملا شسته شده اند درون دستگاه های مخصوص آب اضافی آنها گرفته می‌شود و برای خشک شدن به محل های خاصی منتقل می شوند.
خشک شدن فرش ها عملاً با دو روش صورت می گیرد خشک شدن در برابر خورشید و خشک شدن در گرمخانه گازی، خشک شدن در برابر نور خورشید عمدتاً در فصل بهار و تابستان صورت می گیرد چون در این فصل ها میزان نور آفتاب و شدت تابش آن برای خشک کردن فرش ها کاملا مناسب است.
در فصل های پاییز و زمستان به این علت که نور آفتاب شدت تابش بسیار کمتری دارد و ساعات کمتری از روز در آسمان می باشد امکان خشک شدن فرش ها با نور خورشید بسیار کم می باشد.
خشک شدن فرش ها در گرمخانه های گازی یکی از یکی دیگر از روش های خشک شدن فرش می باشد که روشی بسیار به روز بوده و حتی در فصل های پاییز و زمستان فرش های شما را به خوبی آفتاب خشک می کند.
برخی بر این باور هستند که خشک شدن فرش ها در گرمخانه های گازی به این علت که نور آفتاب به صورت مستقیم بر فرش نمی تابد برای فرش هایی که بافت آنها حساس هستند بهتر است.
خشک شدن فرش ها در برابر آفتاب که کاملاً واضح می باشد و نیازی به توضیح ندارد اما ممکن است در این نقطه از مطلب شما با خود بپرسید که گرمخانه گازی چیست و چگونه فرش ها در این محل خشک می شوند.گرمخانه های گازی اتاق هایی هستند که به صورت مستطیل شکل می باشند و مشعل ها و هیتر های گازی بسیاری در آن وجود دارد که دمای اتاق را بسیار گرم و خشک نگه دارد.مجهز به گرمخانه گازی
دمای این اتاق ها به علت وجود فرش های رطوبت دار، به صورت شرجی می باشد و در بالای این اتاقک ها دستگاه هایی وجود دارند که فرش ها را به صورت عمودی نگه می دارند تا به صورت اصولی خشک شوند همچنین در محل قرارگیری فرش ها وجود دارد که نشان می‌دهد فرش خشک شده یا خیر.

تحویل فرش

در نهایت پس از خشک شدن فرش ها به مراحل تحویل فرش به مشتری نزدیک می شویم، پس از اینکه فرش ها به طور کامل خشک شدند، لول شده و در داخل کاور های مخصوص قرار می گیرند و بر روی کاور ها اسم مشتری و آدرس آن نوشته می شود تا هر فرش به دست صاحب خود برسد.
در آخر کار فرش ها در ماشین های تحویل بار قرار می گیرند و یک به یک به دست صاحبان چشم انتظار خود می رسند.
صحبت های مادر در رابطه با شستشوی فرش ها در قالیشویی فارسی به پایان خود رسید، باید این موضوع را بیان کنیم که فرش های شما در این قالیشویی با بهترین مواد شسته می شوند و به صورت کاور کشی شده تحویل شما داده می شوند.
سابقه ۳۰ ساله این قالیشویی گویای تعهد و کارکرد بسیار عالی آن بوده است و شما با اطمینان خاطر بیشتری می توانید برش های خود را به این قالیشویی بسپارید.
قالیشویی فارسی توانایی همکاری با تمامی ارگان ها را به صورت طولانی مدت دارد و هر نوع فرشی را اعم از فرش معمولی، ابریشمی، دستباف و حتی فرش های قیمتی را برای شستشو قبول می کند و به کل نقاط تهران خدمات دهی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *